Friday, March 26, 2010

Tika--->Hati terkenang, mulut menyebut




ku rindui mereka yang ku kasihi,
yang jauhnya beribu-ribu marhalah dari bumi aku berdiri,

seraut wajah bisa menyembunyi,
namun perih di hati hanya Dia lah yang mengetahui,

walau diri ini aku gagahi,
namun terkadang menitis jua ia ke pipi,

merangkak perlahan-lahan di bumi Tuhan aku sendiri,
mencari-cari diri dan mengenal erti,

walau baru hampir sepurnama aku jalani,
telah banyak rentetan kisah aku lalui,
memberi makna hidup yang tak kan pernah sunyi,

di sinilah aku belajar erti insani,
mengejar ukhrawi membentuk peribadi,

cinta kasih mereka ku jadikan inspirasi,
agar terus sabar aku melewati,

tangan ku unjur merafak doa,
buat mereka-mereka yang ku cinta,
smoga kita dapat berjumpa,
kalau tidak di dunia insyaAllah di akhirat sana,



notes: kata2 direka atas rasa cinta rindu pada keluarga, yup these day saya menjadi cenderung memikirkan keluarga saya...
tak pernah terpisah sebegini lama..
tapi tak mengapa, saya ambil ia sebagai tarbiyyah kehidupan agar nnt kalo takdir mati yang memisahkan saya akan lebih bersedia menghadapi untuk tak meratapi..
mohon kekuatan dariMu sang pemilik hati

..nntkan kepulangan anakanda wahai ayanhanda bonda, nantikan kepulangan adikmu wahai kakakku, nntkan kepulangan kakak wahai adik2ku, nantikan kepulangan cucumu wahai nendaku, dan nantikan kepulangan kak ngah wahai keluargaku yg lain nya..uhibbukumfillah abadan abada..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dr Ima said

kepada para pembaca..blog ini wujud atas dasar rasa ingin berkongsi cerita..mostly diambil dari pengalaman peribadi dan selebihnya diambil dari blog-blog yang terpercaya insyaAllah. semoga perkongsian ini berguna. jika tidak saya mohon dimaafkan kesalahan saya. jika ada yang nak copy dari mana-mana post dipersilakan. sesungguhnya yang baik semua datang dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kekurangan saya sendiri atas kehendaknya juga. wallahua'lam