Saturday, March 13, 2010

~FILZAHKU~


hari ni tak seperti entry saya sebelumnya..
hari ini lebih santai..
lebih kepada perkongsian..(curhat) kata orang indonesia..

FILZAH= belahan jiwa...
ya mereka adalah insan2 yang sudah terpatri dalam jiwa saya dan hidup saya berputar
di lingkungan mereka semenjak saya mula menjengah dunia..
merekala mama, dady, along, acik dan adik saya...
cinta hati saya...syurga dunia saya...
demi Allah saya amat bersyukur menjadi sebahagian dari mereka..
demi Allah saya amat bahagia memiliki keluarga ini...
demi Allah saya amat berbangga membawa nama mereka dalam hayat saya..
demi Allah saya takkan sia2kan kasih, sayang serta cinta mereka kepada saya..

sejak beberapa hari kebelakangan ini saya di uji dengan satu keputusan hidup..
saya jadi sedikit tergugat...
fikiran bercelaru,
nampak tenang diluar tapi minda ligat berputar...
saya tercari2 siapa yang boleh memahami..
ya hanya Allah yang memahami...
kesukaran 2 Allah ganti dengan perhatian keluarga yang tak berbelah bagi...
jika sebelum ini mereka semua agak sibuk, saya sendiri pun tak sempat menghubungi mereka..
tapi sejak minggu lalu..semua berubah..
hikmah disebalik kejadian...
filzah2 saya ini la menjadi pendorong kekuatan..
Alhamdulillah..terima kasih ya Rahman..
walaupun saya tak menceritakan apa yang terbuku dihati..
namun berbual dengan mereka amat mententeramkan jiwa..
buat saya lupa ujian itu...

hari ini genap 6bulan 23hari saya berada di negara orang..
merantau menuntut ilmu..
saya adalah seorang yang sangat homesick..
kalau dulu saya belajar kat uitm Shah Alam paling lama 2bulan saya boleh bertahan tak balik rumah..
tapi kat sini..ya saya akan pulang setelah hampir setahun...
kekuatan dari Allah..tanpaNya tak mungkin saya mampu setabah ini..

walau begitu indahnya berjauhan..
menjadikan saya manusia yang sangat menghargai..
mengajar erti kedewasaan..
mama dan dady juga berbual dengan saya sudah kearah kematangan..
rasa gembira bila mereka menerima pendapat dan pandangan saya..
terima kasih mama dan dady atas kepercayaan dan kasih sayang kalian ke atas diri anakmu ini...
akak takkan mampu membalas kasih sayang kalian walau dunia ini taruhannya..
insyaAllah akak berusaha untuk menjadi anak yang soleh agar nanti doa akak boleh menghantar kalian ke syurga jannah...
sementara di dunia ni insyaAllah akak akan berusaha sedaya mampu membahagiakan kalian..itu AZAM anakmu..
ingatkan anakmu ini andai satu saat nanti daku terlupa atau terleka AZAMku ini ..

akhir kata buat ayahanda dan bonda tercinta...
ampunkan dosa2 anakmu ini semenjak daku dilahirkan,
maafkan daku yang selalu membuat kalian tak tidur malam memikirkan tingkahku..
maafkan daku pabila cinta kalian pernah ku balas dengan kekecewaan..
redhakanlah daku agar Allah juga meredhai hidupku wahai ayahanda bondaku..
nantikan kepulangan anakanda mu ini..
ada 1001 cerita yang ingin anakanda kongsikan selama kita berjauhan..
doakan kejayaan anakanda di rantau orang...
doakan dipermudahkan segala urusan..
salam kasih, cinta sayang dari kejauhan...
dakulah anakmu yang sentiasa merinduimu oh ayahanda dan bondaku..
ya Allah berilah kesempatan waktu dan panjangkanlah umur kami agar kami dapat bertemu dalam rahmat dan kasih sayangMU..amin

" ya Allah ampunilah dosaku, dan ampunilah dosa kedua ibu bapaku, kasihilah mereka ya Allah, sebagaimana mereka mengasihiku semenjakku dilahirkan."

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dr Ima said

kepada para pembaca..blog ini wujud atas dasar rasa ingin berkongsi cerita..mostly diambil dari pengalaman peribadi dan selebihnya diambil dari blog-blog yang terpercaya insyaAllah. semoga perkongsian ini berguna. jika tidak saya mohon dimaafkan kesalahan saya. jika ada yang nak copy dari mana-mana post dipersilakan. sesungguhnya yang baik semua datang dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kekurangan saya sendiri atas kehendaknya juga. wallahua'lam