Saturday, October 9, 2010

**AKU MERINDUIMU **


Tidak dapat kugambarkan
Rindu yang lahir dari hati ini
hanya yang mampu tuk kulafazkan
Aku Merinduimu

Terasa amat jauh diri ini
Kerna kau tiada disisi
Bergenang air mataku
bila terkenangkan wajahmu

Ayah ibu
Dari jauh kupohon restu
Doamu titian kejayaanku
Nasihat darimu kuingat selalu
Tersemat di kalbu

Oh Tuhan
Berkatilah ku dalam mencari ilmu
Dengan RedhaMu
Moga kujejaki tempat yang dituju

merekalah penyebab saya disini..mereka kekuatan saya untuk menghadapi rintangan hidup..dari mereka saya belajar menjadi manusia yang sabar, menghormati orang lain, toleransi, memaafkan, mengasihi dan pelbagai soft skill yg kalo wujud dlm diri saya semuanya dari didikan yang saya terima dari mereka sejak saya berada di dalam rahim mama..
saya bersyukur lahir dari diri mereka..saya bersyukur darah yang mengalir di dalam tubuh ini dari mereka..sungguh mereka bukan saja guru yang mendidik anak bangsa..mereka guru yang tiada toleransi bila mendidik anak2 mereka erti kehidupan..kalau anak murid mereka di rotan bila melakukan kesalahan..saya juga pernah merasa peritnya rotan ayahanda..tapi itulah didikan yang membina dalaman saya hari ini...kesakitan itu pengajaran..kalau saya tak pernah diberi habuan itu saya yakin dan sangat pasti..saya mungkin tiada jati diri hari ini..anak manja yang tiada arah tuju..anak manja yang cuma tau merungut untuk setiap kekurangan yang tak terpenuhi...anak manja yang tak memikirkan saudara seIman, saudara atas dasar kemanusiaan kita yang sedang bergelumang dengan peluru kezaliman...ALLAHUAKHBAR!!!!

buat bonda: kasih sayangmu membawa ke syurga..terima kasih kerana membesarkanku dengan cintamu..sifat sabarmu amat ku cemburu..pemaafmu buatku ingin menjadi sepertimu..ikhlasmu memberi ilmu menyedarkanku...moga ya Allah akanku warisi sifat2 ibuku..mampukah aku?

buat ayahanda: kasih sayangmu mencari nafkah buat kami..melakukan tugas2 seikhlas hati sampai kami cemburu bertapa dikau bersungguh dalam pekerjaanmu..aku terlalu mementingkan diri di saat mahukn dikau sentiasa disisi kami..walau kami tahu dikau menjalankan amanah Ilahi..baruku sedar ayahandaku mendidik jiwaku supaya ku tahu kerja itu amanah Allah yang akan dipertanggungjawabkan kelak..mampukah setelah aku menjadi doktor aku melangsaikan amanahku seikhlas ayahku?

ya Allah..tarbiyyah kehidupanMu..
berjauhan dengan cinta hatiku..rasa tak mampu untuk ku teruskan
rindu yang tak terbendung..
ya Allah cekalkan hati ini..
moga rindu ini menjadi azimat, kekuatan dan semangat untuk aku terus berdiri menghadapi mehnah kehidupan...................................................


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dr Ima said

kepada para pembaca..blog ini wujud atas dasar rasa ingin berkongsi cerita..mostly diambil dari pengalaman peribadi dan selebihnya diambil dari blog-blog yang terpercaya insyaAllah. semoga perkongsian ini berguna. jika tidak saya mohon dimaafkan kesalahan saya. jika ada yang nak copy dari mana-mana post dipersilakan. sesungguhnya yang baik semua datang dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kekurangan saya sendiri atas kehendaknya juga. wallahua'lam