Saturday, October 9, 2010

wANITa....KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA



wanita ibarat epal_ingatan dari hamba



by Nur Halima Ishak on Sunday, October 10, 2010 at 6:43am

"Wanita itu ibarat epal. Buah yang tidak berkualiti amat mudah dipetik.Ia beguguran di tanah.Tapi epal yang tidak mampu dibeli, berada dipuncak.Susah dipetik susah digapai.Mahkota seorang gadis adalah sifat malu.Apabila hilang sifat malu,hancurlah maruahnya.Mereka sanggup jatuhkan martabat tingginya supaya dijamah orang lain. Jgn rendahkan dirimu ke tanah semata-mata untuk dipetik. Engkau ditakdirkan Allah berada diatas krn hanya lelaki yang betul-betul layak dan berani sahaja dapat menggapai epal yang berada dipuncak itu.Seandainya engkau tidak dipetik didunia ini,mungkin jodohmu menanti di syurga sana…Ingatlah, bagi wanita maruah adalah segala-galanya."

pesanan buat diri dan juga shbt2 yg kucintai krn Allah..jgnlah takut andai tiada lelaki yg mdekati krn jodoh kita da pasti di tentukn Allah di luh mahfuz sne..kalo pn tiada di dunia ni bsgka baiklah pd Allah..kerana mgkn tiada lelaki yg layak digndingkn dgn kita di ats muka bumi ini..atau mgkn sj Allah telah tentukn jodoh kita di syurga menanti..jgn tlalu terbuai dgn manisnya bicara jejaka yg blum tentu milik kita..kerana lelaki yg bnar2 baik xkn mgkin buat kita lalai n mjauhkn kita dr Allah..lelaki yg baik xkn berkata2 laghah dgn perempuan tanpa apa2 kepentingan..ingatlah syaitan tak pernah rehat juga tidur utk menyesatkan kita umat manusia..syaitan akan mbuat sgala cara sehingga menampakkn dosa maksiat jd suci..bagaimana nk mbezakannya tepuk dada tanyalah iman..yg pastinya Islam itu mudah..yg salah tetp jelas slhnya dan yg benar tetp jelas bnarnya tiada istilah 50% dlm islam..kerana ragu2 itu juga mrupakan tipu daya syaitan..

sayangi diri hiasi peribadi teguhkan iman jauhkn kemungkaran..kita mampu mengubahnya

3 comments:

  1. thanks 4 peringatan...insya'allah.....doakn=)

    ReplyDelete
  2. smoga kita sntiasa dlm lindungan Allah.

    berusahalah mncapai cinta yang benar, cinta yg pasti, cinta yg tiada noktahnya yakni itulah itu cinta hakiki kita, cinta Illahi.

    jgn takut khilangan apa pon melainkan takutlah jika kta khilangn Allah Yg Kasihkn Hamba-Nya.

    ~peringatan bg dri hamba yg lemah dn lalai~

    ReplyDelete
  3. sama2 ingat mengingtkan ye..
    itulah ukhwahfillah..berusaha bersahabat ke syurga

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dr Ima said

kepada para pembaca..blog ini wujud atas dasar rasa ingin berkongsi cerita..mostly diambil dari pengalaman peribadi dan selebihnya diambil dari blog-blog yang terpercaya insyaAllah. semoga perkongsian ini berguna. jika tidak saya mohon dimaafkan kesalahan saya. jika ada yang nak copy dari mana-mana post dipersilakan. sesungguhnya yang baik semua datang dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kekurangan saya sendiri atas kehendaknya juga. wallahua'lam