Saturday, October 16, 2010

~Kurniakanku secebis sabar Rasulullah~


"dan mohonlah pertolongan (kepada Allah) denan sabar dan solat...Al-Baqarah Qs 2:45"
Allah..kurniakanlah hambaMu ini secebis sabar Rasulullah agar ku bisa dengan mudah memaafkan kesilapan orang2 yang ku sayang keranaMu...agar ku bisa dengan sekelip mata melupakan kesakitan yang kurasa..agar ku bisa hidup dalam ketenangan seperti Rasul2 Mu yang mana setiap ujianMu baginda jalani dengan berlapang dada.i.agar hatiku ini bersih tanpa secebis dendam..

Ya Allah lemahnya imanku ini...sampai ketika ini bertapa cepatnya hatiku terdetik dengan perlakuan sahabatku..ya Allah rapuhnya imanku dalam membina Husnuzhon dalam diri..
bantu daku Ya Allah agar ku bisa memperbaiki diri dan hati..ingatkan daku ya Allah tentang kebaikan2 yang telah sahabtku perbuat sehingga kesilapannya bisa terhijab di dalam hati ku..aku hambaMu yang menginginkan ketenangan hidup tanpa sekelumit marah dan dendam di dalam hatiku agar ku bisa mengadapMu dengan jiwa yang bersih dan tenang..Irhamna Ya Allah




nothing is impossible ima..remember that..Rasulullah pun boleh menyuapkan nasi kepada orang yang membencinya..lagikan kamu manusia yang banyak dosanya..tak layak simpan marah pada mereka yang pernah berkorban untuk kamu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dr Ima said

kepada para pembaca..blog ini wujud atas dasar rasa ingin berkongsi cerita..mostly diambil dari pengalaman peribadi dan selebihnya diambil dari blog-blog yang terpercaya insyaAllah. semoga perkongsian ini berguna. jika tidak saya mohon dimaafkan kesalahan saya. jika ada yang nak copy dari mana-mana post dipersilakan. sesungguhnya yang baik semua datang dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kekurangan saya sendiri atas kehendaknya juga. wallahua'lam