Saturday, August 18, 2012

RELUNG HATI



saat ikhlas cintaku padaMu Kau uji,

kerna aku hanya hambaMu,

aku memang layak diuji,

dalam menentukan masa depan,

yang telah lama Engkau coret di buku itu,

sejak azali..

dan aku, takut memilih dia atau dia..

takutku ya Allah,

kalau aku pilih tak sesuai redhaMu..

takutku ya Allah,

kalau aku pilih kerna cinta buat dia mengatasi cintaku padaMu,

lalu untuk apa aku berpaling dulu kalau akhirnya kata hati buta ini yang aku turuti

biar aku tahu yang dia belum jelas ,

manakala yang dia itu butuh kepastian..

buntu aku tanpa cahayaMu ya Allah,

samar pandangan aku tanpa petunjukMu ya Allah.

semoga yang terbaik buat agamaku Engkau sisipkan buatku

agar dia entah yang mana

mampu menuntun jalanku untuk lebih mencintaiMu

lebih dari segala sesuatu tanpa ragu...

1 comment:

  1. taqabalallahu minna wa minkum kakakku sayang! smg Allah memberi petunjuk dan mmprmudah jalan mu.. bykkan brdoa dan solatlah :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dr Ima said

kepada para pembaca..blog ini wujud atas dasar rasa ingin berkongsi cerita..mostly diambil dari pengalaman peribadi dan selebihnya diambil dari blog-blog yang terpercaya insyaAllah. semoga perkongsian ini berguna. jika tidak saya mohon dimaafkan kesalahan saya. jika ada yang nak copy dari mana-mana post dipersilakan. sesungguhnya yang baik semua datang dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kekurangan saya sendiri atas kehendaknya juga. wallahua'lam